Magazin

Proč musí existovat kolorita

Protože máme dost dobrý důvod.

Koloritu jsme vymysleli a tvoříme na jihu Moravy. Bydleli jsme v Brně, v Praze, mnoho let v zahraničí, odkud jsme také pracovně cestovali do Londýna, Paříže, Milána, Dublinu a všude jinam, kam bylo třeba. A taky jsme bydleli na vesnici, která má jen 137 obyvatel.

Pochopili jsme, že je třeba spojit všechna místa, aby výrobci byli konkurence schopní a jeden vedle druhého mohli mnohonásobně rychleji vyrůst, než by to zvládli každý sám s velkými investicemi do marketingu, internetového obchodu, reklamy, atd. Prostě, aby už výrobce na to nemusel být nikdy sám a zákazník dostal to, za co doopravdy platí.

Rozhovor

Mohli byste se ve zkratce představit, kdo jste ?

Jsme vizuálně zaměření lidé, amatérští antropologové, archeologové, fotografové, turisté přírodou, pozorovatelé hvězd, ale i investoři, vývojáři, grafici a cestovatelé … Máme rádi celý svět a vidíme, že aktuálně je třeba v Evropě pomoct všem výrobcům, kteří to právě teď moc jednoduché nemají.

 

Proč jste se rozhodli udělat Koloritu a spojovat výrobce? A jak vás Kolorita při práci na ní ovlivňuje?

Motivace proč Kolorita vzniká je velmi jednoduchá. Nic podobného zatím nevzniklo. Dokonce ani podobný systém distribuce, propagace, spojení výrobců, kteří jsou dlouhodobě odsouzeni k „boji sám za sebe“, který nemůžou sami vyhrát. Ačkoliv se to z manažerského pohledu dělat nemá, Kolorita se stala velmi osobní záležitostí. S odstupem času musíme ale říct, že je to dobře. Stal se z toho projekt, který by nešel dělat jenom jako práci, člověk to musí žít.


„Příběh Kolority začal dávno předtím, než vznikl internet. To, co teď vidíte, je jenom historickým vyústěním mnoha desítek generací před námi. „


Někde jsem o vás četla, že jedna z motivací, která vás vedla ke Koloritě byla vtipná objednávka z velmi známého designového outletu, který dělá dojem moderního světa?

Můžeme o tom mluvit z vlastní zkušenosti. Opravdu při objednání z jednoho designového eshopu, kdy jsme si ve víře objednali džbán na vodu na důležitou narozeninovou oslavu. O několik týdnů později jsme s pobavením rozbalili ušmudlaný malý džbánek o velikosti skleničky (2 dcl). Napadlo nás: Existuje někdo v naší blízkosti, kdo by vyrobil jednoduchý a přitom pěkný a cenově dostupný džbán? Zjistili jsme, že máme mnohem víc. Jen proto, že Česko je malý trh a nemá dostatečně velký odbyt, se výborné věci vyváží pryč. Například do Dubaje, Íránu, Japonska, Francie, USA, Jižní Ameriky,… takže to, co je dobré pro šejka v Abú Dhabi nebo bohatýra v Rusku, se zdá být dost dobré a prověřené i pro nás 🙂

Co se teda podle vás v Česku stalo, že jsme zapověděli domácí a uvěřili drahému západnímu trendu a nechali se zaplavit levným dovozem z východu?

Odpověď bychom mohli začít hledat už v historii, například u Marshallowa plánu, který byl pro nás zapovězen a na místo toho jsme přijali ruskou pětiletku.
V posledních pár letech se Česko nechalo zlákat nereálně nízkou cenou východu, naopak věci ze západu jsou zde prodávány velmi draho. Často slýcháme o tom, že za dob Rakousko-uherské monarchie se právě tady soustředila výroba. Rozhodli jsme se ověřit si to a začali jsme hledat.

Jak jste nad Koloritou přemýšleli, když jste ji tvořili. A v čem jste jiní, než další obchody?

Předně, Kolorita není jenom obchod, ale zároveň i spolutvůrce, designér a investor v jednom. Nejlepší věci v Česku v poetičtějším a více emotivním prostředí . Nechceme tvořit pouze neosobní bydlení, ale domov, s prvky navazujícími na dlouhodobé hodnoty. Nadčasové trendy, které se líbí úplně všem.


„Hledáme mezi nejlepšími výrobci z každého regionu i mezi těmi, kteří mezi nejlepší patří, ale možná o tom ani neví.“


Proč musela Kolorita vzniknout?

Příběh Kolority začal dávno předtím, než vznikl internet. To co teď vidíte, je jenom historickým vyústěním mnoha desítek generací před námi. My musíme pouze navázat na již vzniklé a dát prostor novému. Tak, aby mohli vyrůst výrobci noví a využívat jména a síly předešlých generací.

 

Ještě jsme se nedostali k tomu, jak a proč vzniklo jméno Kolorita, má to taky co dočinění s historií?

Jde jednoduše zapamatovat. Kolorita je barevnost, v našem smyslu barevnost a rozmanitost druhů výroby, kdy se nespecializujeme jenom na jeden druh produktů. A pak od slova „kolorit“, jehož význam znáte jako lokální kolorit. Přesný význam slova je ráz a charakter, kdy charakter je vybudovaný historií a také určitou morální hodnotou. Kolorita je již existující slovo v esperantu, tudíž je srozumitelné pro celý svět a v Česku teď bude dávat i nový význam.

Máte v plánu nechat výrobce platit za inzerci na Koloritě nebo nechat výrobce přeplácet jeden druhého?

V Koloritě nevítězí ten výrobce, který má nejvíce peněz na vyhoupnutí svých inzerátů ve vyhledávačích nahoru. Systém Kolority je chytrý natolik, že nejenže uvidíte kvalitní produkty na prvních místech, ale vy nekvalitní zboží v Koloritě neuvidíte vůbec, a tudíž nemusíte ztrácet váš drahocenný čas.


„V rámci celé České republiky je doprava na všechny produkty zdarma „


 

Máte zájem expandovat mimo Českou republiku? Jsou ještě někde jinde takové možnosti podle vás?

Zrovna před pár týdny jsme se bavili s lidmi ve Vilniusu ze společnosti, která monitoruje ekonomickou aktivitu jednotlivých států Evropy a museli jsme se jednoznačně shodnout na tom, že se právě teď nacházíme na prahu nevídaného rozvoje východní Evropy. Sami jsme obchodníky na burze a tudíž máme vlastní predikce, které jsme se rozhodli aplikovat na evropský trh 🙂 Můžeme říci, že naše modely a úvahy se velmi shodují s ostatními statistikami provedenými předními ekonomickými odborníky v Evropě.

Na závěr, jak byste chtěli Koloritu a její hodnoty shrnout jednou větou? 

Jednou větou? 🙂 Ve velkém obrazu jsme součástí něčeho velkého, společného, při tvorbě lepšího místa kolem nás. Tam, kde my všichni žijeme. Podporujeme se navzájem. Kolorita. Výrobce vyrobí, my koupíme a výrobce si od vás koupí vaši službu z vašeho oboru, ve kterém pracujete každý den zase vy. Peníze tak zůstávají v uzavřeném kruhu okolo vás. Říká se tomu cirkulární ekonomika. Je potřebné, aby alespoň část kapitálu zůstávala okolo nás. Nepracujeme celý život proto, abychom odváděli všechny svoje úspory do zahraničí za ty největší značky, po kterých všichni toužíme. Lokální udržitelnost je klíčová pro šťastnou budoucnost.